Cum lucram

Agentie de publicitate – orizonturi

Ne place să credem în proiectele clienţilor noştri şi în puterea lor de a schimba lucrurile în jur. Admirăm visele lor şi mai tare admirăm punerea în operă a acestor vise. Astfel, poziţionarea nostră pe piaţă vizează, în principal companiile care recunosc nu numai puterea publicităţii ci şi indispensabilitatea ei în orizontul economic românesc. În aceeaşi măsură trebuie să menţionăm că niciodată nu am închis uşa clientului mic, acelui “little guy” care apare tematizat în folclorul economic american şi care, prin forţa sa antreprenorială, face ca economii întregi, aşa cum este şi cea românească, să se mişte.

Particularităţi

Publicitatea, în general, vorbeşte clienţilor potenţiali despre beneficiile pe care un produs sau un serviciu, în schimbul unei anume cost, este oferit de compania X sau Y. Publicitatea creativă şi consultanţa aferentă, racordată la realităţile autohtone nu poate să facă numai acest lucru, ci trebuie să ţină pasul cu o multitidine de coordonate şi variabile: de la implementarea corectă a unui produs sau serviciu până la  “brand awareness”, recognoscibilitate şi cotă de piaţă, promovare în media tradiţională, dar şi în mediile emergente (recent, boom-ul fabulos al social media: twitter, facebook etc). Or, in acest, o abordare globala corecta nu poate veni decat dinspre o agentie de publicitate apta integreze toate piesele comunicarii intr-un ansamblu functional de practici si planificare creativa.

Roluri bine conturate

În intervalul economic dintre proiectarea unui produs şi comunicarea lui către piaţa ţintă se întâmplă lucruri fabuloase: testări, optimizări, amplificări ale beneficiilor, focus grupuri, numire, imagine şi etichetă, campanie de comunicare, testarea imaginii, a etichetei şi a campaniei înainte de amplasarea pe piaţă a respectivului produs, discuţii şi şedinţe cu toate departamentele, cu toţi furnizorii, implementare website şi redactarea materialelor tipărite, integrarea şi arhitectura campaniei de publicitate  şi, bineînţeles şedinţele de briefing sau de prezentare cu agenţia de publicitate care trebuie să vină în întâmpinarea acelui produs sau serviciu botezându-l, articulându-i povestea şi transportându-i, priceput şi alegru, povestea mai departe.

Cum facem noi

În literatura de specialitate, o proporţie destul de mare de conjecturi se raportează la cât este ponderea publicităţii în cadrul unui business sau altul: 10%, 30%, 50% . Mai avem, de asemenea, şi raportările clasicizate: “publicitatea este sufletul comerţului” sau multe altele  – adevărate sau mai puţin adevărate în funcţie de multe variabile.

Brilum Advertising nu vine în întâmpinarea clienţilor cu soluţii “ready made”, gata extrase din manualele de advertising şi piperate cu jargoanele industriei: brainstorming, copywriting, btl, atl, posm, brand awareness, brief (deşi brief-ul cam e o treabă serioasă…). Preferăm, înaintea oricărei strategii şi oricărui concept creativ, să înţelegem modelul de business al clientului nostru, să-i înţelegem produsul / serviciul şi morfologia lui într-o piaţă sau alta.

Preferăm, mai înainte de a ne da cu părerea şi de a ne lauda competenţele, să adresăm multe întrebări şi să extragem tot ceea ce este semnificativ din partea clientului nostru pentru alchimia unei comunicări remarcabile.

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *