Produsele promotionale – 10 sfaturi pentru alegerea acestora
Dupa recesiune, bugetele au suferit, clientii au suferit, piata la fel. Majoritar ne confruntam cu temeri care sunt sau nu justificate. Importante sunt insa ingredientele care ne ajuta sa le depasim. Cum ar fi o reprezentare curata si corecta a brandului. Adica alegerea suporturilor de expresie adecvate.
Piata este compusa din multe paliere, de la cele mai ieftine produse pana la produsele promotionale super-premium. Iata cateva argumente pentru care mult, ieftin si bun iti poate afecta campania de merchandising, brandul sau o echitatea de brand.
Ieftin, bun, mult ca in mama Rusie?
1. Contrar opiniei comune, produsele promotionale ieftine, in majoritatea cazurilor, sunt de o calitate indoielnica.
2. Materialele ieftine nu se comporta bine ca suporturi de personalizare. In cazul anumitor tehnici – serigrafie, tampografie, suportul conteaza intr-o buna masura si, pentru fiecare tip de suport, avem cerneluri diferite, cu destinatii si reguli de utilizare foarte precise. iar un material pe care, spre exemplu, avem o eticheta specificand ca este vorba de o compozitie de 100% bumbac dar compozitia reala contine si polyester, intregul proces de personalizare poate fi compromis.
3. Asa cum coafura rezista, si materialele promotionale trebuie sa reziste. De aceea, este recomandat, ca orice campanie de merchandising sa contina produse cel putin de calitate medie, agrementate CE si preferabil cu specificatii tehnice foarte clare.
4. Brandul utilizat conteaza. Una este negocierea unui discount de volum la cantitatile mari si foarte mari, lucru de altfel indreptatit, alta este sa folosesti materiale promotionale extrem de ieftine, no name, la o patrime din pretul mediu de pe piata si sa te si astepti ca acestea sa se comporte ca brandurile traditionale.
Produsele promotionale. China, nu chinezismele
5. Stim foarte bine ca principalii producatori de orice nu produc in Europa ci in Asia. Ori acest lucru implica o piata de productie extrem de complicata, in care avem si produse extrem de slabe, dar si producatori de top, cu standarde ridicate si cu o calitate indubitabila a produselor. Asadar, nu trebuie sa ne fie frica cand auzim de China sau Taiwan, ci sa fim atenti la calitatea, credibilitatea si certificarile brandului ales.
6. In cazul instrumentelor de scris, a cadourilor corporate comune, relativ ieftine si a agendelor, cel mai bun interval de procurare, contrar comportamentului general, este la sfarsitul verii sau inceputul toamnei. Pentru ca atunci stocurile de produse sunt pline, livrarile se realizeaza rapid si factorul timp nu mai reprezinta un agregator de stress, atat pentru publicitar cat si pentru client. Sunt situatii, mai ales in cazul produselor corporate premium si super-premium, in care producatorul realizeaza cantitati foarte echilibrate (pentru controlul costului), chiar la limita. Am intalnit sufieciente cazuri in care, pentru ca o decizie de achizitie intarzie, si comanda finala se realizeaza cu intarziere, adica dupa epuizarea stocului respectiv. Si scenariul acesta implica nu numai nemultumirea clientului, insa dezamagiri mutuale greu de depasit.
Personalizarea nu este un pomelnic
7. Dincolo de duritatea afirmatiei, este important sa evidentiem un aspect. Exista materiale promotionale, cum ar fi agendele, instrumentele de scris, plannerele, usb-urile, care nu sunt facute sa fie purtatoare si de logo, si de slogan si de descriptor (adresa, nr. de telefon, e-mail etc). Si de multe ori confundam aceste suporturi de continut cu ceea ce nu sunte – adica o carte de vizita. Si nu este deloc bine datorita celui mai simplu aspect – nu sunt proiectate si produse sa poata transporta un asemenea volum de detalii. Si atunci, singurul compromis, dorind sa-i facem pe plac clientului, este scalarea, adica micsorarea elementelor la limite de toleranta inferioare. Si de cele mai multe ori, pentru ca din start designul produselor este supra-abundent, produsul final duce lipsa de concizie si o buna reprezentare a ceea ce conteaza cu adevarat – logo-ul.
Brandul se reflecta in produsele promotionale
8. Pentru ca reprezinta suporturi de comunicare ca oricare altele, valoarea materialelor promotionale se reflecta in calitatea executiei, de la design pana la personalizare. Asadar, un buget neangrenat in piata reala, care se bazeaza doar pe produse foarte ieftine, va rezulta, asa cum am spus mai sus, alegerea unor materiale slabe. Ori, acest lucru nu va fi trecut cu vederea de niciunul din stakeholderii de brand, cu precadere de clientii loiali si traditionali.
9. Cantitatea nu este totul. Fie ca este un concurs national, o campanie cu targetare locala sau cu o audienta bine definita, cel mai important aspect, acum, cand designul, swag-ul, hip-ul si modele culturale transportate de diferite tendinte sunt la putere, este sa ai originalitate si relevanta chiar si in traditionalele campanii de merchandising. La sfarsitul zilei conteaza mai putin numarul, cat impresia. Un produs promotional forte bine definit, pe un suport de calitate si cu un design lucrat, dedicat target-ului si atragator estetic va fi infinit mai eficace decat orice alta formula bazata pe cantitate. Motivul este unul singur – un material promotional bine realizat va determina ceea ce in jargonul de publicitate numim word-of-mouth activand, depotriva, simpatia si reputatia stakeholderilor de brand.
10. Un aspect la fel de important al unei reprezentari corecte de brand este cel tehnic. Culorile, formele, formatul si standardizarea de brand dedicata materialelor promotionale sunt extrem de importante. Pentru ca, un brand proiectat corect de la bun inceput va contine toate elementele tehnice de reprezentare si personalizare. Ca sunt exprimate intr-un ghid sau intr-un brand ID book exhaustiv, descrierile tehnice sunt cele care indica portabilitatea, scalabilitatea si echilibrul tehnic al logotipului sau wordmark-ului exprimat pe diferite suporturi.
Cu cat designul de brand este mai muncit, dincolo de story-ul brandului, de pozitionare, identitate vizuala sau pozitionare, cu atat brandingul produselor promotionale va fi o sarcina coerenta si eficienta financiar. In general, modernitatea si tendintele in graphic design au beneficiul de a ne fi adus pe tava un lucru pe care publicul de brand il adora – concizia si simplitatea. Ori aceste doua ingrediente fac diferentierea intre brandurile relevante si restul lumii de business.
Lasă un răspuns
Want to join the discussion?Feel free to contribute!