Refundamentarea comunicarii. Brandul – creatie eficienta

Probabil ca orice idee spusa de o agentie de creatie, care se vrea convingatoare, despre branding ar trebui sa aiba o serie intreaga de lamuriri conceptuale si contextuale, sa trimita la istoria brandurilor si sa faca bineinteles exemplificari din doua trei branduri majore: Coca-cola, Google, Apple.

Noi nu o sa facem asta pentru ca pe de o parte nu are sens – atata timp cat noi toti suntem asaltati de branduri de zeci sau poate sute de ori pe zi si, prin urmare, cam fiecare stie sau, mai precis, simte ce este si mai ales care sunt efectele si functiile unui brand.

Avem nevoie de branduri? Fireste! Avem, fiecare dintre noi, intr-un anumit moment, nevoie de brand, recunoastere si reputatie? Intrebarea asta nici nu are nevoie de raspuns.

Unde intervine, in ecuatia asta, rolul unei agentii care face branding si creatie? Aici raspunusul poate parea complicat, dar nu este.  Intervenim exact cand este nevoie si cand suntem invitati sa o facem. Atunci cand orice client simte ca discrepanta dintre ceea ce vrea sa comunice, dintre modul in care vrea sa ii fie apreciata afacerea si modul curent in care este receptata, devine o chestiune de business.

In ultimii ani, totul s-a schimbat, totul pare sa fie pe internet, totul pare sa se intample acum, simultan, intr-un mediu in care suntem interconectati si in care comunicarea traditionala isi da obstescul sfarsit. Youtube, Google!, Facebook, Twitter, LinkedIn au luat locul mediei traditionale, social media este ceea ce se afla pe buzele tuturor. Implicare, reach, continut relevant si valoros, noi atribute pe care brandurile trebuie sa le capete. De asemenea, the next big thing pare sa fie repetabil cu o frecventa extrem de mare.

Campaniile traditionale, spoturile tv, printurile, pierd teren in fiecare clipa. Promotiile insele nu functioneaza si, in general, disciplinele comunicarii, asa cum le stim, sunt refundamentate de la zero. Efectul, pentru orice organizatie locala si, in general, pentru antreprenori, pare a fi maxim intrucat oportunitatile se extind in medie geometrica atata timp cat sunt corect valorificate.

0 raspunsuri

Lasă un răspuns

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.